• Čo sme sa naučili počas workshopového dňa?

    Tak, ako v ostatných ročníkoch Social Impact Award, sme si aj tento rok pre naše finálové tímy pripravili jedeň deň zameraný na Hard Skills workshopy. Ako už z názvu vyplýva, bol to deň plný informácií a znalostí z rôznych oblastí.

    Pri premýšľaní o témach sme presne nevedeli, ktoré tri oblasti vybrať. Vedeli sme však, že kapacitne zvládneme za jeden deň maximálne tri témy. Spýtali sme sa priamo našich tímov, o čo by mali najväčší záujem, čo im najviac chýba a môže pomôcť v ďalších krokoch, ktoré im chýbajú.

    Základy copywritingu

    Roman Hríbik je senior copywriter, ktorý pôsobí momentálne v digitálnej agentúre Triad. Prešiel si však aj inými agentúrami a počas svojej kariéry už stihol spolupracovať s rôznymi väčšimi i menšími klientami.

    Vo svojom workshope si pripravil pár základných pravidiel copywritingu, ktoré pomôžu úplným začiatočníkom, ale pravidelne by si ich mali osviežiť aj ľudia, čo už niečo napísali.

    Okrem teórie sme sa však venovali aj praktickým cvičeniam. Počas aktivity “16-8-4” si účastníci workshopu postupne vytvorili svoje headliny, respektíve charakteristické krátke popisy projektov.

    V druhej polovici workshopu sme sa venovali facebookovým statusom a online komunikácii, ktorá je odlišná od tej, ktorú používame na webe či v tlačených materiáloch. Každý tím si pripravil status, ktorý použije alebo použil a dostal priamu spätnú väzbu.

    Low budget marketing

    Druhým hosťom bol Peter Kučerka, ktorý sa cez veľké agentúry a menšie e-shopy dostal až na voľnú nohu a momentálne spolupracuje s rôznymi klientami. Okrem toho sa venuje aj vlastnému projektu Plný pohár.

    Hlavným cieľom workshopu bolo ukázať, ako robiť marketing “zadarmo”. Teda ako využiť minimálny rozpočet na veľké výsledky. Prvá časť workshopu bola skôr teoretická a rýchlo sme si pozreli možnosti, ktoré dnes internet ponúka.

    Facebook a Google poskytujú niekoľko užitočných nástrojov pre začínajúce projekty a väčšina z nich je zadarmo. Keď k tomu pridáte platené reklamy a následnú analytiku, je z toho komplexný nástroj, ktorý dokáže priniesť za málo peňazí veľa muziky.

    V druhej časti sa tímy rozdelili do skupín a riešili prípadovú štúdiu malého kamenného obchodu, ktorý predáva postele vyrobené na Slovensku. Cieľom bolo pripraviť vianočnú kampaň s rozpočtom 100 € / týždeň. Zaujímavé bolo porovnanie rôznych prístupov a odlišných riešení kampane.

    Pitch workshop

    Keďže už o pár týždňov, presne 3.10., nás čaká veľké finále Social Impact Award 2017 spojené s finálovými prezentáciami pred porotou a verejnosťou, posledným bodom programu bol Juraj Kováč.

    Efektívna, nie len efektná, prezentácia je umenie. Obzvlášť v našom prípade, kde z veľkej časti práve prezentácia rozhoduje o možno úspechu či neúspechu.

    Zástupca každého tímu si pripravil cvičnú prezentáciu na tri minúty. Ostatné tímy počúvali a po prezentáci dávali svoje tipy na vylepšenie. Každý tím si tak vypočul 7 prezentácií a mohol sa inšpirovať, zapísať si tipy a poučiť sa na chybách svojich i ostatných.

    Ak chcete vidieť, aké prezentácie si napokon naše tímy pripravili, neplánujte si nič na 3.10. a prídite večer do bratislavského Impact Hubu. Vidíme sa…

Comments are closed.